Trendy w branży ochrony.
Rynek usług zapewniających bezpieczeństwo znamy już od 20 lat. W tym czasie zmieniło się niemal wszystko. Pomimo, że tzw. czynnik ludzki jest wciąż najważniejszy, skuteczność usług ochrony stale zwiększa dostępność nowoczesnych technologii. Wprowadzając aplikację Kontakt Ochrona i usługę KontakTor dla firm mogliśmy zweryfikować jak bardzo można usprawnić działania i podnieść komfort i wygodę dla Klienta.
Bezpośrednim bodźcem do wdrażania nowoczesnych rozwiązań jest optymalizacja pracy i obniżenie kosztów. Ekwiwalent ochrony fizycznej: wideo obchody. Jedną z najczęściej wybieranych usług w branży ochrony dla firm jest ochrona fizyczna.
Stale rosnące koszty zatrudnienia i większe wymagania klientów biznesowych doprowadziły do opracowania nowej usługi, która odpowiada na rzeczywiste potrzeby rynku. Zastąpienie pieszych, rutynowych obchodów i dyżuru ochroniarzy na terenie obiektu usługą zdalną, zautomatyzowaną usługą pod kontrolą przeszkolonego agenta w centrum monitoringu została bardzo dobrze przyjęta. Możliwość personalizacji usługi przez dodanie do zakresu czynności kontroli dostępu: wejść i wyjść z obiektu, otwierania i zamykania szlabanów lub bram, komunikatów głosowych, obsługi stref na terenie biur i magazynów to tylko niektóre z zadań możliwych do obsługi bez konieczności wykonania tych czynności fizycznie na terenie firmy.
Integracja i elastyczne produkty
Era “zamkniętych” produktów i usług odeszła na zawsze. Obecnie ze względu na różne potrzeby Klientów oferta musi być elastyczna i dopasowana. Usługi monitoringu i dozoru wizyjnego wymagają umiejętnej konfiguracji i ustawienia parametrów. Stąd wspomniany czynnik ludzki jest niezwykle istotny w procesie przygotowania wymagań i opracowania docelowego modelu obsługi. Nie wystarczy mieć technologię. Kluczowe jest właściwe i mądre jej wykorzystanie.
Biznes: Wartość wiedzy
Trwa kolejna dekada Big Data. Tak duże firmy jak i nowocześnie zarządzane startupy podejmują istotne decyzje w oparciu o wiedzę jaką tworzą na podstawie danych. Agregowane wskaźniki stanowią zatem podstawę do modyfikowania, utrzymania lub konieczności wprowadzania nowych usług. Analizowanie obszaru marketingu, sprzedaży, promocji i client service’u pozwala optymalizować procesy, podejmować decyzje dotyczące wielu kluczowych obszarów działania firmy. Wprowadzenie usług zdalnego dozoru, monitoringu GPS osób i pojazdów otworzyło nowe możliwości. Poza zapewnieniem bezpieczeństwa i kontroli, nowoczesne usługi agencji ochrony dostarczają danych. Godziny pracy na terenie firmy, przepustowość ciągów komunikacyjnych, nasycenie eksploatacji pomieszczeń, wykorzystanie powierzchni, odległości i czas trasy pojazdów to tylko wybrane informacje, które Klienci mogą uzyskać samodzielnie z aplikacji udostępnianej m. in. do usług Kontakt Ochrona. Raporty i historia zdarzeń dają obraz firmy z innej perspektywy. Wykorzystanie tej wiedzy to kolejny krok do optymalizacji.
Ochrona dla klientów indywidualnych
Era smart stała się faktem. Inteligentne lodówki, systemy ogrzewania i klimatyzacji, nowoczesne auta, telefony i inne urządzenia. Usługi ochrony nie stoją w miejscu. Bez względu na zakres usług Klienci Kontakt Ochrona już korzystają z aplikacji, która podnosi komfort i zapewnia elastyczność. Abonenci usług alarmu i monitoringu dla domów i mieszkań doceniają nowoczesną ochronę. Łatwiejsza obsługa systemu z aplikacji umożliwia zdalny dostęp do samodzielnej obsługi funkcji takich jak odwołanie fałszywych alarmów, zarządzanie strefami, transmisję obrazu z kamer i lokalizacja osób i pojazdów dzięki GPS. Bezpieczeństwo osób starszych, chorych i najmłodszych zapewnia rozwiązanie lokalizacji GPS, urządzenia z przyciskiem SOS i wsparcie ze strony centrum monitoringu. Słowem usługi ochrony podążają za zmieniającą się rzeczywistością i wymaganiami klientów, dopasowując się do ich stylu życia. Innowacje dedykowane kolejnemu pokoleniu tych, którzy cenią sobie bezpieczeństwo i spokój.
Prognoza
W naszej ocenie istotne w rozwoju nowoczesnych usług ochrony będzie umiejętne wykorzystanie, integrowanie i adaptowanie wprowadzanych już teraz narzędzi. To konieczność wykorzystania profesjonalnych zasobów – ekspertów IT i profesjonalistów z branży ochrony, którzy mają doświadczenie we wprowadzaniu nowych produktów i ocenie potrzeb klientów.
Oceniamy, że wiodące znaczenie będą miały:
– zdalny dozór wideo
– rozwój i stałe dopasowywanie aplikacji mobilnych jako narzędzi obsługi usług i pozyskania danych
– rozwój automatyzacji: obsługi sygnałów, fałszywych alarmów, algorytmów obsługi zdalnego obrazu wideo, wstępnej analizy i dystrybucji danych.
Dlatego wybór agencji ochrony, usług ochrony fizycznej czy decyzja o wprowadzeniu nowoczesnych form bezpieczeństwa nieruchomości i mienia powinna odbyć się z uwzględnieniem aktualnych i przyszłych potrzeb Klienta. W tej dobie, myślenie perspektywiczne ma największe znaczenie.
Jeśli chcesz porozmawiać o tym co możemy zaproponować dla Ciebie, jesteśmy w Kontakcie.